Günümüzde kentlerin ayırt edici özelliklerini ön plana çıkarıp kimlik ve imaj oluşturmalarının önemi giderek artmaktadır. Bunun nedeni tıpkı ürünler veya hizmetler arasında olduğu gibi kentler arasında da rekabetin artmasıdır. Bu rekabet yarışından önde çıkabilmek için kent ve bölgeler markalaşma yoluna gitmektedir.
Uzun bir süreç olan Kentin veya bir destinasyonun markalaşması; yöreye özgü ve tutarlı unsurlar, özellikler karması oluşturularak, ilgili destinasyonu diğerlerinden farklı kılan ve ona kimlik kazandıran bir yapı ile olumlu bir imaj inşa edilmesidir.
Türkiye'nin en önemli sanayi ve ticaret kentlerinden biri olan ilçemiz Aliağa her geçen gün büyümekte ve gelişmektedir. Aliağa'da kentin geleceğinde kültür, deniz, tarih ve doğa turizmi, tarım, yöresel ürünler başta olmak üzere farklı sektörlerin de öne çıkması beklenmektedir. Aliağa'nın gerek yurtiçi, gerekse yurtdışında etkin olarak tanıtılması, ilçe ekonomisinin geliştirilmesi, vatandaşlar arasında birlik ve beraberlik duygusunun geliştirilerek hemşehrilik ve kentlilik bilincinin arttırılması, yerel zenginliklerin ve potansiyelin öne çıkarılması için Belediyemiz tarafından “Marka Kent Aliağa” projesi başlatılmıştır.
“Marka Kent Aliağa” Projesiyle;
Hedeflenmektedir.
Proje kapsamında ilk olarak 2020 yılının ilk çeyreğinde Marka Kent Keşif ve Hikayelendirme süreci başlatılmıştır.